Några skisser till kulturellt möte

Jag valde att skissa med blyerts och pennor i olika storlekar. Huvudsakligen människor som jag har en personlig koppling till. Grandmaster Caz (som jag skrev om tidigare) och b-boy Massacre från New York samt Hanna och Brian. Hanna är min frus systerdotter och hon träffade Brian när hon pluggade i Nairobi (Sverige möter Kenya) Jag kan relatera till Brian eftersom han är en ‘Brother from a different Mother’. Brian flyttade till Sverige med en svenska precis som jag. Jag kan se mig själv i honom, han har fått lära sig språket från grundan och uppleva den svenska kulturen – både det bra och det svåra. Vi är båda ganska tysta betraktare. Vi har mycket gemensamt och det är skönt att prata engelska med någon på släktträff.

Kommentera

